رزپندارسیستم - طراحی سایت و برنامه نویسی|چند نکته برای یك فروش تلفنی موفق



   مقاله ها   - چند نکته برای یك فروش تلفنی موفق 

 

افراد زیادی كه صاحب كسب و كار هستند تلفن را برای حرفه خود ضروری می دانند چون از این طریق می توانند یك مشتری احتمالی را جذب كنند و همینطور آن را از دست بدهند. بعضی ها از تلفن استفاده می كنند تا یك شبكه قوی بین خود و مشتریان بسازند و بعضی ها چنان از آن غافلند كه گویی فكر می كنند اگر به تلفن دست بزنند آنها را برق خواهد گرفت. علت آن هم ترس از شنیدن كلمه «نه» است. بنابراین تعداد افرادی كه جرات برداشتن تلفن و ارتباط با مشتریان را دارند زیاد نیست. ولی آنها كه این شجاعت را دارند و ممكن است چند جواب نه یا مزاحم نشوید كوتاه مدت را تحمل كنند در عوض پاداش طولانی مدتی خواهند گرفت و آن فروش محصول است.


اگر با دقت به آنچه در هنگام مصاحبه تلفنی رخ می دهد توجه كنید و با تاكتیك مناسب عمل كنید از هر پاسح منفی كه از تلفن دریافت می كنید می توانید بر تجربیات خود بیفزایید.


به جای اینكه بایستید و از تلفن بعدی منصرف شوید، خواهید آموخت كه چه چیزی را نگویید و چه موقع زنگ نزنید. و كلید موفقیت شما هم این است كه بدانید چه بگویید و چه موقع بگویید. با هر پاسح منفی احتیاج به زمان كمی خواهید داشت تا وضعیت را بررسی كنید و از آن در جهت منافع خود سود ببرید. ولی ممكن است مشتری پرسود و فرصت های زیاد با تلفن بعدی بدست آورید.


پس از مدتی مهارت های شما افزایش پیدا خواهد كرد و تعداد پاسخ های منفی هم كه می شنوید كمتر خواهد شد. ما هم برای كمك به شما در این مقاله از «یاد بگیر دات كام» نكات و ریزه كاری های یك ارتباط تلفنی موفق را جمع آوری كرده ایم تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود پس قبل از تلفن زدن حتماً این نكات را بخوانید.


1- مانند یك حرفه ای احوال پرسی كنید. فقط نگویید سلام و بلافاصله شروع به صحبت درباره محصول یا خدمات خود نكنید بلكه به طرف مقابل فرصت دهید در بحث شما مشاركت كند. اگر یك احوال پرسی خیلی رسمی كنید به خطا رفته اید. می توانید با یك صبح بخیر یا عصر بخیر شروع كنید و اگر نام كسی را كه به او زنگ می زنید می دانید حتماً او را به اسم صدا كنید. متفاوت باشید. حرفه ای رفتار كنید.


2- خود و سازمان خود را معرفی كنید. مثلاً بگویید اسم من علی است و در قسمت بازاریابی وب سایت آموزشی یاد بگیر دات كام فعالیت می كنم. و مثلاً می توانید اضافه كنید: «تخصص ما كمك به شما برای بهبود وضعیت فروشتان است.»


هنوز زود است كه اطلاعات تخصصی بدهید و نام محصولات و خدمات خود را ذكر كنید. خوب حالا باید كمی مكث كنید و به طرف مقابل فرصت دهید اگر به خدمات شما علاقه مند است كنجكاویش تحریك شود و از شما سؤالاتی كند. در غیر این صورت ممكن است پاسخی كه می شنوید این باشد: «نه ممنونم ما این جنس را قبلاً خریده ایم.» و در نهایت تلفن را قطع كند. برای اینكه شانس فروش خود را بالا ببرید ابتدا اطلاعات عمومی درباره كالای خود بدهید به این روش نه تنها كنجكاوی طرف مقابل را تحریك كرده اید بلكه مدت بیشتری طرف را روی خط نگه داشته اید و شانس فروش بیشتری خواهید داشت. در این میان سعی كنید حداقل یكی از برتری های كالا یا خدمات خود را ذكر كنید.


3- قدردانی كنید. همیشه باید از مشتری احتمالی خود به خاطر اینكه دقایقی از وقت خود را در اختیار شما قرار داده است سپاسگزاری كنید. به این طریق این احساس را در مشتری خود القا می كنید كه نمی خواهید ثانیه ای از وقت او را هدر دهید. و به جای اینكه بگویید: «من فقط چند لحظه با شما كار دارم یا وقتتان را می گیرم» می توانید بگویید: «ممنون كه با من صحبت می كنید. من فقط چند لحظه ای از وقت ارزشمند شما را می گیرم.»


4- هدف خود را از تلفن زدن بگویید. بهتر است منظور خود را با یك سؤال بیان كنید. مثلاً می توانید بگویید: «اگر من راهی را برای افزایش فروش شما ارائه دهم كه هزینه كمی دارد آیا مایل به شنیدن آن هستید؟»


سؤالاتی از این قبیل شانس زیادی به گرفتن پاسخ «بله» دارند. در این لحظه شما فرصت فروش یا گذاشتن یك قرار ملاقات را پیدا خواهید كرد. از آنها اجازه بگیرید كه برایشان اطلاعات بیشتری فراهم كنید. فراموش نكنید هنوز وقت فروش محصول یا خدمات نیست بلكه زمان ارائه مزایایی است كه كالا یا خدمات شما به مشتری احتمالی ارائه می دهد.


5- یك قرار ملاقات بگذارید. از طرف مقابل بخواهید در صورت امكان برای شما یك وقت ملاقات تعیین كند. حتی این قرار ملاقات می تواند به صورت تله كنفرانس اینترنتی باشد. اگر طرف شما با قرار ملاقات موافقت كند باز هم شانس شما بیشتر خواهد شد.


6- اگر مرحله بعدی یك ملاقات حضوری است سؤالات مناسب با تاكتیك خود بپرسید. برای گذاشتن قرار ملاقات باید 2 زمان متفاوت به او پیشنهاد كنید مثلاً بگویید: «من امروز ساعت 4 بعد از ظهر یا فردا ساعت 9 صبح می توانم در خدمت شما باشم. تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهم.» یا می توانید بگویید: «ساعت 9 صبح فردا با برنامه شما جور در می آید؟» نباید بگویید: «چه موقع می توانم شما را ببینم؟» وقتی كه زمان خالی خود را تعیین می كنید نشان می دهید یك بازاریاب فعال و موفق هستید. امتحان كنید خواهید دید كه چقدر مؤثر است.


7- برای زمانی كه اكنون و در آینده به شما داده شده است سپاسگزاری كنید. زمان، تاریخ و محل ملاقات را دوباره تأیید كنید و اگر سؤالاتی دارید همانجا بپرسید. و به طرف مقابل بگویید برای اینكه از وقت ملاقات خود حداكثر استفاده را ببرید چه كارهایی خواهید كرد. شماره تماس خود را به این صورت بدهید: «اگر برای كنفرانس مشتركمان چیزی به نظرتان رسید كه خواستید به من خبر دهید با این شماره *********** تماس بگیرید.»


خوب با بكار بستن این ترفند ها می تواند موقعیت های پنهان را شكار كنید و امیدوار باشید سود مناسبی از بازار یابی تلفنی بدست خواهید آورد.


جمع آوری و ترجمه: علی یزدی مقدم

 

برای درج نظر یا سایر امکانات ، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 مطالب مرتبط با چند نکته برای یك فروش تلفنی موفق 
   فرايندارتباطات منسجم بازاريابي :

اشباع بازارها، تشديد رقابت، تغيير در سليقه ها و نيازهاي مشتريان، شركتهاي ايراني را با چالشهاي متعددي در فعاليتهاي بازرگاني و صنعتي مواجه كرده است. در اين شرايط شركتهايي كه بتوانند از ابزار و امكانات در دسترس خود همانند طراحي و توسعه كالاهاي جديد، تجديد ساختار كانال توزيع و ارايه محصولات با كيفيت بالا و قيمت مناسب و همچنين تبليغات موثر به درستي استفاده كنند مي توانند بر اين چالشها فائق آمده و ...

     ...ادامه مطلب
   
   تبليغات بنري در معروف كردن نام شركت‌ها چه نقشی دارند :

پراستفاده‌ترين تبليغات اينترنتي، بنرها هستند و استفاده از ابزارها و روش های نوين، علاوه بر افزايش تاثير اين روش تبلیغاتی، انقلابی در اين نوع تبليغ ايجاد كرده است. برای كسانی كه از ابزارهای سنتی تبليغ مانند تلويزيون، راديو يا تبليغات چاپی استفاده می‌كنند، تبليغات بنری نقش به‌سزايی در افزايش قابليت‌های تصويری علامت‌های تجاری دارند و همين‌طور ميانگين تعداد كليك‌ها را افزايش می ‌دهند.
 

     ...ادامه مطلب
   
   همسو سازی كانال هاى بازاریابى با یكدیگر :

با افزایش روزافزون رسانه هاى اجتماعى و وسایل ارتباط جمعى به نظر مى رسد كه كانال هاى بازاریابى جدیدى در حال پیدایش هستند. سازمانهاى بسیارى هستند كه در كنار حفظ كانالهایى كه پیش از این امتحان خود را پس داده اند به استفاده از كانالهاى جدید روى آورده اند. این اقــدام تركیبى در كنار مــــزایاى فراوانش با سختیهایى نیز همـــــراه است. بـــراى اینكه بتوانید كانالهاى بازاریابى خـــود را در یك راستا قرار دهید ما سه راه به شما پیشنهاد مى كنیم

     ...ادامه مطلب
   
   با استفاده از علم عصب شناسی فروش را چند برابر کنید :

علت وجودی بازاریابی عصبی این است که مغز انسان تنها ۲ درصد انرژی خود را صرف فعالیت های هوشیارانه می کند و بقیه فعالیت های خود را به طور گسترده به پردازش مسائل ناخودآگاه اختصاص می دهد. بنابراین، بازاریابان عصبی معتقدند روش های قدیمی تحقیق بازار" مانند بررسی رفتار مصرف کننده" دقت کافی را ندارند، چون مصرف کنندگانی که مورد بررسی قرار می گیرند، هیچ گاه نمی توانند احساسات ناخودآگاه خود را بیان کنند که علاقه آنها را به یک محصول خاص برمی انگیزد.

     ...ادامه مطلب
   
   تکنیک های افزایش فروش با استفاده از توان دیگران :
اگر کسب و کاری شروع کرده یا محصولی جدید ارایه کرده اید، حتما می دانید که بالاترین اولویت برای موفقیت و در عین حال مشکل ترین کار، یافتن مشتری، آن هم به تعداد کافی است. از طرف دیگر، بسیاری از کارآفرینان بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات ندارند. آیا می توان با هزینه و زمان محدود، به هزاران خریدار علاقه مند دسترسی پیدا کرد؟ یکی از راه های حل این مشکل، برقراری «مشارکت انتفاعی» است.
     ...ادامه مطلب
   
   بازاریابی توسط موتورهای جستجو :

چند سال پیش، موتورهای جستجو به عنوان ابزاری محدود و ضعیف برای بازاریابی، فروش و جذب بازدیدكنندگان به وب سایت مورداستفاده قرار می گرفت.اما در چند سال اخیر، موتورهای جستجو هر 3 هدف بالا را قویا" برآورده می كنند.موتورهای جستجو گر امروزه موقعیت و شانس موثری را برای بازاریابان بوجود آورده اند و جریان میلیونی كاربران را به سوی خود جذب كرده اند.

     ...ادامه مطلب
   
   بازاریابی یعنی زندگی ! :
اگرچه در سالیان گذشته شرکت ها بیشتر به دنبال مدیریت منابع انسانی و مالی خود بوده اند اما در دهه های اخیر با گسترش فضای کسب و کار مجازی، آنها برای رسیدن به جایگاهی مناسب در بین شرکت های الکترونیک ناگزیر به فکر مدیریت داده ها و اطلاعات خود افتاده اند تا بتوانند با مدیریت ابزار و اطلاعات شرکتشان در جهت پیشبرد فروش از طریق بازاریابی الکترونیکی گامی عظیم بردارند.
     ...ادامه مطلب
   
   مدیریت بر بازارهای اینترنتی :
مدیریت توسعه فروش بوسیله بازاریابی الکترونیکی عبارتست از گسترش دایره فعالیت شرکت با تبدیل کردن نام کالا و یا خدمات به عنوان شاخص های تجاری بازار بواسطه حضور در تمام نقاط ممکن برای تماس با مشتریان هدف.
     ...ادامه مطلب
   
   تجارت الکترونیکی چیست؟ :
قدمت تجارت الكترونيكي يا ecommerce به قبل از پيدايش شكل كنوني اينترنت برمي‌گردد، اما به علت هزينه‌هاي سنگين اين شيوه از تجارت، امكان استفاده از آن تا چند سال گذشته فقط در اختيار شركت‌هاي بزرگ تجاري و مؤسسات اقتصادي مانند بانك‌ها و دولت‌ها بوده است. با همه‌گير شدن اينترنت و امكان استفاده همه اقشار جامعه در كشورهاي مختلف جهان اين فرصت پيدا شد كه . . .
     ...ادامه مطلب
   
   راهنمای تجارت در اینترنت :

چه كسي مي تواند يك كسب و كار آنلاين براي خود راه بيندازد؟
بهتر است قبل از اين‌كه يك كسب‌وكار آنلاين را راه‌اندازي كنيد، شرايط خود را براي ورود به اين عرصه محك بزنيد. در اين زمينه مهمترين سوال اين‌است كه آيا قبلا در رابطه با موضوع كسب‌وكاري كه قصد برپاكردن گونه‌ آنلاين آن را داريد، تجربه‌اي داشته‌ايد يا خير. به عنوان مثال اگر قصد داريد يك كتاب‌فروشي آنلاين را راه‌بيندازيد، آيا...

     ...ادامه مطلب
   
 

<<< نمايش فهرست مطالب >>>