چه شاخص هایی روی قیمت سئو تاثیر دارند 

افزایش اخیر نیاز به سئو آن را رقابتی‌تر و چالش‌برانگیزتر می‌کند. باتوجه‌به این وضعیت، قیمت سئو به طور مداوم در راستای افزایش رقابت در حال افزایش است. بسیاری از کارشناسان و شرکت‌ها ارقام مختلفی را در مورد قیمت ذکر می‌کنند؛ بنابراین، مشتری مرددتر و نامطمئن‌تر می‌شود.

چرا هزینه سئو برای هر سایتی فرق می کنند؟
عوامل مختلفی می‌توانند بر هزینه‌های سئو تأثیر بگذارند. اندازه وب‌ سایت شما، تعداد کلمات کلیدی که می‌خواهید هدف قرار دهید، سطح رقابت برای آن کلمات کلیدی، و میزان کار موردنیاز برای بهبود سئو سایت شما تنها تعدادی از عواملی هستند که می‌توانند در میزان آن نقش داشته باشند. به‌ طورکلی، هر چه بازار شما بزرگ‌تر و رقابتی‌تر باشد، می‌توانید انتظار بیشتری برای خدمات سئو داشته باشید.

seo

۱. نتایج جستجوی گوگل در قیمت تأثیر می‌گذارد؟
این معیار تا حدی نماد رقابت در آن کلمه است. بااین‌حال، این یک داده کافی برای میزان رقابت نیست. برای مثال یک‌کلمه‌ ای که در گوگل سرچ می‌شود ممکن است تعدادی از نتایج غیرمرتبط هم باهدف کاربر متفاوت در صفحات بالاتر نشان داده شود؛ بنابراین، تعداد کل در نتایج جستجوی عمومی ممکن است دقیقاً منعکس‌کننده رقابت نباشد؛ بنابراین باید به تعداد نتایج جستجوهای مرتبط نگاه کرد. این مورد یکی از عواملی است که می‌‌تواند در صورت آگاهی نداشتن، هزینه را برای ما گران‌تر کند.

 

۲. سن و قدمت وب‌ سایت چه؟
هر چه قدمت وب‌ سایت بیشتر باشد، به دلیل احترامی که گوگل به قدمت این وب‌سایت نشان می‌دهد، کار سئو نیز آسان‌تر می‌شود. به همین دلیل انجام کار سئو در وب‌سایت‌های جدید عاملی است که می‌تواند قیمت را افزایش دهد و برعکس وب‌ سایت‌های با عمر بیشتر کار سئو را راحت‌تر می‌کند. پس باید توجه داشته باشید که باتوجه‌به سایت شما چه میزان تلاش برای سئو آن باید انجام شود و بر آن اساس سئو قیمت‌گذاری شود.

۳. اگر سایت وردپرسی باشد، قیمت سئو ارزان تر می‌شود؟
وردپرس یک سیستم متن‌ باز و آماده با داشتن بیشترین تعداد امکانات و افزونه‌ها از نظر سئو است. به‌این‌ترتیب تنظیمات سئو را می‌توان به‌راحتی برای وب‌سایت شخصی‌سازی کرد. این به وب‌سایت‌ها امکان می‌دهد در کلمات خود به رتبه‌های بالاتری دست یابند. شرکت‌ها یا کارشناسان، زیرساخت وردپرس را یک مزیت می‌دانند و ممکن است قیمت را کاهش دهند و دیگر تلاشی که برای یک وب‌سایت کدنویسی شده لازم است، موردنیاز نباشد. اما باز هم این بستگی به وب‌سایت و حوزه فعالیت و عوامل دیگر دارد و نمی‌توان این نسخه را برای تمام وب‌سایت‌های وردپرسی پیچید.

۴. موقعیت و جایگاه وب‌ سایت مهم است؟
شاید درگذشته وب‌ سایت شما با انجام اقدامات جزئی سئو نتایجی به دست آورده باشد و با نزدیک شدن به هدف، دشواری و فرایند را کاهش دهد. به همین دلیل موقعیت فعلی وب‌سایت نیز بر قیمت تأثیرگذار است و باید توجه داشت سایت در چه جایگاهی است. ممکن است برخی از فرایندها برای سایت شما حذف شود و این به نوبه خود می‌تواند قیمت را کاهش دهد.

۵. هدف کسب‌و‌کار شما از سئو کردن وب سایت خود چیست؟
موقعیت هدف موردنظر مؤثرترین معیار برای تعیین قیمت است. به همین دلیل باتوجه‌به هدف، تغییرات زیادی در قیمت‌ها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، تفاوت قیمت بین رتبه اول تا سوم و صفحه اول می‌تواند بسیار زیاد باشد.این کاملاً بستگی به اهداف شما از سفارش پروژه سئو دارد و باید اهداف خود را به طور شفاف تعیین کنید تا با اجرای یک هدف بالاتر از هدف مورد انتظار شما هزینه‌هایتان را افزایش ندهید.

۶. روش پرداخت در پروژه‌ نیز بر قیمت سئو تأثیر می‌گذارد؟
روش پرداخت ممکن است بر قیمت پروژه تأثیر بگذارد، البته این ممکن اندک باشد. روش‌های مختلفی مانند پیش‌پرداخت، اقساط یا پرداخت‌های میان‌دوره‌ای در برخی اهداف میانی وجود دارد.

۷. چه زمانی از طریق سئو به درآمد می‌رسید؟
زمان تحویل موردنظر برای پروژه به طور مستقیم بر میزان فرایند سئو تأثیر می‌گذارد، در نتیجه روی قیمت نیز کمی تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، تعیین یک‌ضرب الاجل ماهانه به‌ جای سه ماه، به شرکت درآمد زودتر می‌دهد. اما شدت کار را نیز افزایش می‌دهد و در نتیجه بر قیمت تأثیر می‌گذارد.

۸. روش کار شرکت‌های سئو تفاوت دارد؟
یک عنصر پنهان که بر قیمت تأثیر می‌گذارد، روش کاری است که سئوکار یا شرکت سئو سایت انجام می‌دهد. به همین ترتیب، یک کار تیمی یا فردی می‌تواند قیمت‌های متفاوتی را تعیین کند. بااین‌حال، کیفیت کار تیمی را می‌توان از کار فردی متمایز کرد. با کار تیمی، می‌توانید نتایج سئوی طولانی‌تری را تضمین داشته باشید.

  seo chart  

۷ مدل قیمت‌گذاری توسط ارائه دهندگان خدمات سئو
یکی از عواملی که باید در نظر بگیرید مدل قیمت‌ گذاری است. شرکت‌های سئو مدل‌های قیمت‌گذاری متفاوتی دارند. اساساً ۷ مدل قیمت‌گذاری وجود دارد که توسط ارائه‌دهندگان خدمات سئو استفاده می‌شود:

قیمت‌گذاری بر اساس کلمه کلیدی
پرداخت‌های ساعتی
یک‌بار هزینه
نگهدارنده
پرداخت برای عملکرد
هزینه متغیر
بسته‌ها و پکیج‌ها

بهترین مدل قیمت‌گذاری سئو چیست؟
بهترین مدل قیمت‌گذاری، "پرداخت به‌ ازای عملکرد" است. این به این دلیل است که با این گزینه، مانند کار با یک کارگزار تجاری خواهد بود. شما فقط برای نتایج و نه کار انجام شده به ارائه‌دهنده خدمات پول می‌پردازید. در مجموع، اکثر شرکت‌ها این گزینه را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. دومین مدل بهترین پرداخت، مدل نگهدارنده است که در واقع شما به‌ازای نگهداری تلاش‌های سئو هزینه پرداخت می‌کنید.

 

برای یک پروژه، سطح تخصص یک سئوکار یا شرکت سئو چقدر باید باشد؟
سطح تخصص موردنیاز برای یک پروژه سئو تأثیر زیادی بر هزینه دارد. پروژه‌هایی که برای موفقیت نیاز به دانش و تجربه عمیق دارند طبیعتاً هزینه بیشتری خواهند داشت.

اما اگر شخصی که از تخصص و تجربه بالایی برخوردار نیست می‌تواند هزینه بالایی از شما بگیرد و نتیجه دلخواهتان را رقم نزند. پس مهم است که به این موردتوجه کافی داشته باشید تا هزینه اضافی در برابر تخصص پایین‌تر پرداخت نکنید.

 برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران  شرکت با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقمندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ ریزی کنید و رویای خود را به حقیقت تبدیل کنید.


ارسال نظر

© r.p.s ™ .   Powered by RoseCMS